Český rozhlas představil novou podobu korporátní identity

27. 2. 2013 13:02, Eduard Štůla

Po 17 letech mění Český rozhlas svoji korporátní identitu. Historicky poprvé dochází k celkové obměně a sjednocení grafické podoby všech značek Českého rozhlasu a vytvoření jednotného vizuálního stylu pro Český rozhlas. Nová loga získají všechny celoplošné, speciální i regionální stanice Českého rozhlasu, dále umělecká tělesa, soutěže a další projekty, které Český rozhlas veřejnosti nabízí. „Po téměř dvaceti letech, kdy rozhlas postupně spouštěl nové stanice a představoval nové a nové projekty, byla změna korporátní identity nevyhnutelná. Český rozhlas ji zvažoval již několik let. Věřím, že nový logotyp umocní postavení rozhlasu jako moderního veřejnoprávního média a doufám, že jej posluchači přijmou vstřícně a že přispěje k lepší identifikaci jednotlivých stanic, uměleckých těles i jednotlivých projektů“, řekl generální ředitel Českého rozhlasu Peter Duhan.

Nová sada logotypů pochází z dílny Studia Marvil, které vyhrálo se svým návrhem veřejnou zakázku na vytvoření nové korporátní identity Českého rozhlasu. Tu Český rozhlas vyhlásil v dubnu loňského roku. „Vytvoření logotypu pro tak známou instituci, jakou je veřejnoprávní Český rozhlas, pro nás bylo velkou výzvou. Jsme velmi rádi, že právě náš návrh zvítězil. Pevně věříme, že Český rozhlas bude naše logo používat nejméně dalších 17 let“, uvedl Pavel Zelenka, kreativní ředitel studia Marvil.
Novému logotypu dominuje velké písmeno „R“. „R“ jako rozhlas, rádio, Radiožurnál, regionální vysílání. „Cílem bylo vytvořit silnou značku, která se stane vizuálním synonymem Českého rozhlasu. Formálně jednoduché, téměř až abstraktní ztvárnění značky zaručuje její univerzální aplikovatelnost v různých velkostech a barevných provedeních a současně jí dodává poměrně unikátní a lehce zapamatovatelný výraz“, vysvětluje Pavel Zelenka. Symbolická podoba iniciály „R“ je doprovázena otevřeným typografickým systémem popisujícím metodiku tvorby libovolného logotypu. Vzniká tak pevný vizuální rámec, díky kterému lze identifikovat příslušnost každé jednotlivé stanice či organizační součásti k Českému rozhlasu, jakožto zastřešující instituci. Základní korporátní barvou byla zvolena tmavě modrá.

Studio Marvil pro Český rozhlas vytvoří také kompletní grafické manuály k celému portfoliu značek. Ty budou obsahovat tvarovou charakteristiku logotypů, principy jejich užití, základní barevnost, typografii a způsoby aplikace, mj. na firemních tiskovinách, v digitálních šablonách, na firemních automobilech, při označení rozhlasové techniky či budov. Konečná cena zakázky činí 2,2 mil. Kč. Výsledky veřejné soutěže budou veřejnosti k nahlédnutí od 1. dubna 2013 v sídle Českého rozhlasu, Vinohradská 12, Praha 2.

Dosavadní logo Českého rozhlasu používá rozhlas od roku 1996, jeho autorem je agentura Men On The Moon a v roce 1997 získalo ocenění Logo roku. Od roku 2000, došlo postupně k několika změnám v logotypech stanic (například u regionálních stanic v r. 2001, u stanice Radiožurnál v letech 2001 a následně 2009). Vytvořena byla loga pro nově vznikající stanice, jako byl ČRo Region v roce 2002 či čtyři speciální stanice v období zahájení digitálního vysílání v roce 2005 (ČRo Rádio Česko, ČRo Radio Wave, ČRo D-dur, ČRo Leonardo), dále pro umělecká tělesa a soutěže (SOČR, Big Band ČRo, Prix Bohemia Radio, Concerto Bohemia, Concertino Praga aj.). Na těchto úpravách Český rozhlas spolupracoval s různými grafickými studii či ateliéry. Všechny logotypy v sobě nesly základní prvky corporate designu ČRo. Studio Marvil (založeno 1995) patří k nejvýznamnějším grafickým studiím v ČR. Kromě tvorby logotypů a vizuálních stylů velkých společností se studio zabývá úpravou knih, periodik a také vydává odborný magazín TYPO. K největším realizacím studia patří logotyp a vizuální styl Skupiny ČEZ, společnosti Lesy ČR nebo Pražské burzy cenných papírů. Významná je i spolupráce s tuzemskými výrobci jako např. sklárny Bohemia Machine, výrobce osvětlení Brokis nebo nábytkářská firma TON. V loňském roce vyhrálo studio soutěž na novou destinační značku České republiky. Práce Studia Marvil získaly v předchozích letech řadu ocenění, např. Nejkrásnější kniha roku či Zlatý středník, v roce 2010 pak i významné mezinárodní ocenění Red Dot Design za grafickou úpravu časopisu TYPO. Nová korporátní identita vstoupí v platnost 1. března letošního roku, zavedení všech nových logotypů bude probíhat průběžně v následujících měsících.

Hodnocení Článku
Hodnoťte jako ve škole: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 Výsledná známka:2,92
Hlasů: 19034

Komentáře

Vyhledávání:
Rádio Tip

Rádio Tipy

Dechovka
Přehraj rádio online
Online poslech všech českých rádií

Newsletter

Chcete-li pravidelně dostávat novinky o portálu Super-Rádio.cz, tak se registrujte! Budete informováni na e-mail:

Anketa

Jakým způsobem posloucháte rádia?
Rádiový přijímač
26%
Internet
25%
Chytrý telefon
24%
Neposlouchám rádia
24%

Ze světa médií


Bezpečnou jízdu Ostrava podpoří kampaní


Sdílená kola mají mezi Ostravany již několik let po sobě mimořádný úspěch. Ve všech městských obvodech je momentálně k dispozici přes 1000 kol od společnosti Nextbike, zaparkovaných ve více než 350 stojanech....


Kraj přijímá nominace na ceny životního prostředí


Lidé z celého regionu se mohou zapojit do dalšího ročníku Cen Olomouckého kraje za přínos v oblasti životního prostředí. Nominace mohou posílat do 20. června, a to prostřednictvím webu CENYKRA-JE.CZ....


Hrad leží na magickém místě


 Nový turistický cíl se od 22. května naskytne výletníkům do oblasti Železných hor. Pardubický kraj, který zdejší gotický hrad Rychmburk donedávna využíval pro sociální pobytové služby, jej částečně otevře veřejnosti. ...


Majademic aneb velká hra Budějovického Majálesu 2021


Už 24. května začíná tradiční festival Budějovický Majáles, ke kterému neodmyslitelně patří soutěž o titul krále všech studentů. Každá škola si už na začátku jara zvolila svého kandidáta, kterému nyní potřebují obstarat dostatek bodů pro účast ve finálním královském klání....


© 2006-2021 Super-Rádio.cz a Radioweb.cz